2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之二:具體主題

 1. 我應該如何構建關於你的具體主題的論文?提供一個大綱或潛在的章節標題。

How should I structure my paper on [your specific topic]? Provide an outline or potential section headers.

 

2. 我正在寫一篇關於你的具體主題的論文。我應該如何構建它,以及我應該在選擇的部分,例如,文獻綜述中涵蓋哪些子主題?

I’m writing a paper about [your specific topic]. How should I structure it and which sub-topics should I cover within [chosen section, e.g., “Literature Review”]?

 

3. 對於討論具體主題,例如,氣候變化的論文,我應該如何構建選擇的部分,例如,文獻綜述並整合特定的十年或時期,例如,“2010年代的研究?

For a paper that discusses [specific topic, e.g., “climate change”], how should I structure the [chosen section, e.g., “Literature Review”] and integrate studies from [specific decade or period, e.g., “the 2010s”]?

 

4.我正在編寫一篇關於具體主題,例如,生物多樣性損失的論文。我應該如何安排選擇的部分,例如,討論以包含來自特定學科,例如,社會經濟學的觀點和來自指定地區或生態系統,例如,熱帶雨林的發現?

I’m compiling a paper on [specific topic, e.g., “biodiversity loss”]. How should I arrange the [chosen section, e.g., “Discussion”] to incorporate perspectives from [specific discipline, e.g., “socio-economics”] and findings from [specified region or ecosystem, e.g., “tropical rainforests”]?

 

5. 作為編輯  基於一篇關於你的具體主題的論文,你會推薦我如何構建它?有沒有關鍵的部分或元素我應該包括?

Act as an editor for a moment. Based on a paper about [your specific topic], how would you recommend I structure it? Are there key sections or elements I should include?

 

6. 作為我的論文主題,例如,量子物理的結構顧問。 你能建議一個邏輯流程和潛在的章節標題嗎?特別是當我打算涵蓋像特定元素,例如,量子糾纏和傳輸這樣的方面時?

Act as a structural consultant for my paper on [topic, e.g., ‘quantum physics’]. Could you suggest a logical flow and potential section headers, especially when I aim to cover aspects like [specific elements, e.g., ‘quantum entanglement and teleportation’]?

 

7. 作為我的編輯指南  對於一篇關注具體主題,例如,量子計算的論文,我應該如何構建我的選擇的部分,例如,發現?特別是在整合來自特定學科,例如,軟體工程的觀點和來自指定地區,例如,東亞的案例研究時?

Act as my editorial guide. For a paper focused on [specific topic, e.g., “quantum computing”], how might I structure my [chosen section, e.g., “Findings”]? Especially when integrating viewpoints from [specific discipline, e.g., “software engineering”] and case studies from [specified region, e.g., “East Asia”]?

沒有留言: