2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之五:內容改寫

1. 你能幫我改寫這個聲明嗎?在此處粘貼您的原始聲明

Can you help me paraphrase this statement? [paste your original statement here].

 

2. 幫我用我自己的話表達來自來源作者姓名的以下想法:在此處粘貼原始聲明

Help me convey the following idea from [source author’s name] in my own words: [paste the original statement here].

 

3. 我想引用來源作者姓名關於具體主題,例如,量子物理的工作中的一個想法。你能幫我改寫這個聲明而不失其本質嗎?在此處粘貼原始聲明

I’d like to reference an idea from [source author’s name]’s work on [specific topic, e.g., “quantum physics”]. Can you help me paraphrase this statement without losing its essence: [paste the original statement here]?

 

4. 扮演一個文字匠  我想要一個重新表述的版本,但不失其本質:在此處粘貼您的原始聲明 

Act as a wordsmith. I’d like a rephrased version of this statement without losing its essence: [paste your original statement here].

 

5. 作為我的改寫者  這裡有一條來自作者姓名關於主題,例如,認知發展的工作的聲明:在此處粘貼原始聲明。我如何表達這一點而不剽竊?

 Act as my rephraser. Here’s a statement from [author’s name]’s work on [topic, e.g., ‘cognitive development’]: [paste original statement here]. How can I convey this without plagiarizing?

 

6. 作為我的防剽竊幫手  我想在【類型的工作,例如,博士論文】中包含來自【來源作者姓名】關於【具體主題,例如,太陽能】的研究洞見。幫我用我自己的話表達這一點,同時保持我的工作的語調:【在此處粘貼原始聲明】。 

Act as my plagiarism prevention aid. I’d like to include insights from [source author’s name]’s research on [specific topic, e.g., “solar energy”]. Help me convey this in my own words while maintaining the tone of my [type of work, e.g., “doctoral thesis”]: [paste the original statement here].

沒有留言: