2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之四:引用格式

1. 我應該如何按照所需風格,例如,APAMLA格式來編排這個引用?這是來源:在此處粘貼來源詳情

How do I format this citation in [desired style, e.g., APA, MLA]? Here’s the source: [paste source details here].

 

2. 我在我的文件中引用了一篇由作者姓名撰寫的來源類型,例如,會議論文。我應該如何按照所需風格,例如,芝加哥風格格式化這個引用?

I’m referencing a [type of source, e.g., “conference paper”] authored by [author’s name] in my document. How should I format this citation in the [desired style, e.g., “Chicago”] style?

 

3. 擔任引用指南  我需要為我的工作引用一來源類型,例如,期刊文章。我應該如何使用引用風格,例如,‘APA’方法來格式化這個引用? 

Act as a citation guide. I need to reference a [source type, e.g., ‘journal article’] for my work. How should I format this using the [citation style, e.g., ‘APA’] method?

 

4. 擔任我的引用助手  我引用了一篇由作者姓名年份,例如,“2018”發佈的來源類型,例如,網路文章。我應該如何以所需風格,例如,“MLA”格式呈現這個?

 Act as my citation assistant. I’ve sourced a [type of source, e.g., “web article”] from [author’s name] published in [year, e.g., “2018”]. How should I present this in [desired style, e.g., “MLA”] format?

 

沒有留言: