2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之九:文獻推薦

1. 你能推薦與你的主題或研究問題相關的關鍵論文或研究嗎?

Can you recommend key papers or studies related to [your topic or research question]?

 

2. 我需要與[特定主題]相關的參考資料,該主題屬於你的學科領域的更廣泛領域。你能建議一些關鍵的論文或作者嗎?

I need references related to [specific topic] within the broader field of [your subject area]. Can you suggest key papers or authors?

 

3. 我正在研究特定主題,例如,醫療保健中的機器學習。你能建議特定十年,例如,“2000年代你的一般領域,例如,電腦科學中的開創性作品嗎?

I’m researching [specific topic, e.g., “machine learning in healthcare”]. Can you suggest seminal works from the [specific decade, e.g., “2000s”] within the broader domain of [your general field, e.g., “computer science”]?

 

4. 我的研究圍繞特定主題,例如,教育中的增強現實展開。我特別關注其在[特定時間框架,例如,“2010年代後期”]期間的演變。你能指引我到你的總體領域,例如,教育技術中的基礎性論文或人物嗎?

My study orbits around [specific topic, e.g., “augmented reality in education”]. I’m especially keen on understanding its evolution during the [specific time frame, e.g., “late 2010s”]. Can you direct me to foundational papers or figures within [your overarching domain, e.g., “educational technology”]?

 

5. 扮演文獻指南  我正在深入研究你的主題或研究問題。你有推薦的開創性論文或必讀研究嗎?Act as a literature guide. I’m diving into [your topic or research question]. Do you have suggestions for seminal papers or must-read studies?

 

6. 作為我的文學嚮導  我的工作圍繞特定主題,例如,教學中的虛擬實境”]展開。我希望能獲得指向特定時代,例如,“2000年代初的關鍵文本或專家的方向,特別是那些強調在特定環境,例如,高等教育機構中的應用的。

Act as my literary guide. My work revolves around [specific topic, e.g., “virtual reality in pedagogy”]. I’d appreciate direction towards key texts or experts from the [specific era, e.g., “early 2000s”], especially those that highlight applications in [specific setting, e.g., “higher education institutions”].

沒有留言: