2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之十二:摘要和總結

1. 你能幫我根據這些內容草擬/總結一個摘要嗎?在此處粘貼主要觀點或簡要內容

Can you help me draft/summarize an abstract based on this content? [paste main points or brief content here].

 

2. 我正在向特定會議或期刊提交一篇論文。你能幫我從粘貼主要內容或觀點總結我的發現,形成一個簡潔的摘要嗎?

I’m submitting a paper to [specific conference or journal]. Can you help me summarize my findings from [paste main content or points] into a concise abstract?

 

3. 我打算將關於特定主題,例如,基因治療的發現從來源或資料集,例如,最近的臨床試驗壓縮成特定事件,例如,生物技術會議的摘要。你能幫忙嗎?

I’m aiming to condense my findings on [specific topic, e.g., “gene therapy”] from [source or dataset, e.g., “recent clinical trials”] into an abstract for [specific event, e.g., “a biotech conference”]. Can you assist?

 

4. 扮演摘要服務  基於以下內容:在此處粘貼主要觀點或簡要內容,你將如何草擬或總結一個摘要?

Act as an abstracting service. Based on the following content: [paste main points or brief content here], how might you draft or summarize an abstract?

 

5. 扮演我的編輯助理  我已經從我的研究中彙編了關於主題,例如,遺傳改良的發現。幫我製作或完善一個適合事件或出版物,例如,國際生物學會議的簡潔摘要。 

Act as my editorial assistant. I’ve compiled findings on [topic, e.g., ‘genetic modifications’] from my research. Help me craft or refine a concise abstract suitable for [event or publication, e.g., ‘an international biology conference’].

沒有留言: