2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之十:提升寫作

1. 我在你的主題上遇到了寫作障礙。你能給我一些提示或問題來激發我的思考嗎?

I’m facing writer’s block on [your topic]. Can you give me some prompts or questions to stimulate my thinking?

 

2. 我正在寫關於特定主題更廣泛的主題或問題背景下的內容。你能給我一些能增強我的討論的問題嗎? 

I’m writing about [specific topic] in the context of [broader theme or issue]. Can you give me questions that would enhance my discussion?

 

3. 我正在討論特定主題,例如,城市規劃另一個主題,例如,可持續發展的關係,在特定地區或國家,例如,拉丁美洲。你能提供一些發人深思的提示嗎?

I’m discussing [specific topic, e.g., “urban planning”] in relation to [another topic, e.g., “sustainable development”] in [specific region or country, e.g., “Latin America”]. Can you offer some thought-provoking prompts?

 

4. 扮演我的靈感之神  我在你的主題上遇到困難。你能生成一些提示或引導性問題來幫助指導我的寫作嗎? 

Act as my muse. I’m struggling with [your topic]. Could you generate some prompts or lead questions to help steer my writing?

 

5. 作為我的寫作障礙的靈感之神  鑒於主題A,例如,氣候變化及其對主題B,例如,海洋生態系統的影響,你能生成一些發人深思的提示嗎?

Act as a muse for my writer’s block. Given the themes of [topic A, e.g., ‘climate change’] and its impact on [topic B, e.g., ‘marine ecosystems’], can you generate thought-provoking prompts?

沒有留言: