2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之八:初稿檢查

1. 請對我草稿中的這段摘要提供回饋:在此處粘貼摘要

Please provide feedback on this excerpt from my draft: [paste excerpt here].

 

2. 你能審查我文檔類型,例如,研究提案中的這段摘要,並對特定方面,例如,清晰度和連貫性提供回饋嗎?在此處粘貼摘要 

Could you review this excerpt from my [type of document, e.g., “research proposal”] and provide feedback on [specific aspect, e.g., “clarity and coherence”]: [paste excerpt here]?

 

3. 我希望得到關於我文檔類型,例如,政策分析中的這一部分的回饋,該部分集中討論特定主題,例如,可再生能源的採用。具體來說,我正在尋找關於其特定方面,例如,論證流程的指導,以及它如何滿足目標受眾,例如,東南亞的政策制定者的需求:在此處粘貼摘要

I’d appreciate feedback on this fragment from my [type of document, e.g., “policy analysis”] that centers on [specific topic, e.g., “renewable energy adoption”]. Specifically, I’m looking for guidance on its [specific aspect, e.g., “argumentative flow”] and how it caters to [intended audience, e.g., “policy-makers in Southeast Asia”]: [paste excerpt here].

 

4. 作為我的期刊提交的審稿人   你能批判性地評價我草稿中的這一部分嗎?在此處粘貼摘要

 Act as a reviewer for my journal submission. Could you critique this section of my draft: [paste excerpt here]?

 

5. 作為我的批評夥伴  我為我的文檔類型,例如,文獻綜述關於特定主題,例如,認知偏見寫了一段。你能評估其特定品質,例如,客觀性,尤其是考慮到它對目標受眾或應用,例如,臨床心理學家的重要性嗎?在此處粘貼摘要 

Act as my critique partner. I’ve written a segment for my [type of document, e.g., “literature review”] on [specific topic, e.g., “cognitive biases”]. Could you assess its [specific quality, e.g., “objectivity”], especially considering its importance for [target audience or application, e.g., “clinical psychologists”]: [paste excerpt here].

沒有留言: