2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之六:語句改寫

1. 我想用更學術或更精緻的方式表達這個:在此處粘貼您的句子或短語

I want a more academic or sophisticated way to express this: [paste your sentence or phrase here].

 

2. 特定領域或主題的背景下,你能建議一種更學術的方式來表達這個短語嗎:在此處粘貼您的短語 

In the context of [specific field or subject], can you suggest a more academic way to express this phrase: [paste your phrase here]?

 

3. 我正在特定學科,例如,生物資訊學領域寫一篇論文。我如何能更學術地傳達這個想法:在此處粘貼您的短語

I’m writing a paper in the field of [specific discipline, e.g., “bioinformatics”]. How can I convey this idea more academically: [paste your phrase here]?

 

4. 特定學科,例如,天體物理學的視野內,我希望增強這個斷言:在此處粘貼您的短語。什麼術語或表達方式會更能與相關領域或主題,例如,恒星演化精通的觀眾產生共鳴? 

Within the purview of [specific discipline, e.g., “astrophysics”], I wish to enhance this assertion: [paste your phrase here]. What terminologies or phrasing would resonate more with an audience well-versed in [related field or topic, e.g., “stellar evolution”]?

 

5. 扮演我的同義詞詞典  對於這個短語:在此處粘貼您的句子或短語,有沒有更學術或更精緻的術語或短語我可以使用?Act as my thesaurus. For this phrase: [paste your sentence or phrase here], is there a more academic or sophisticated term or phrase I could use?

 

6. 作為【領域,例如,神經科學】的詞彙專家。我如何更恰當地表達這個想法:【在此處粘貼您的短語】? 

Act as a lexicon expert in [field, e.g., ‘neuroscience’]. How might I express this idea more aptly: [paste your phrase here]?

沒有留言: