2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之十四:語言翻譯

1. 請將這段文字翻譯成所需語言在此處粘貼您的文本

Please translate this passage to [desired language]: [paste your text here].

 

2. 我正在將一段文字整合到我關於特定主題,例如,中美洲文明的研究中。你能説明我將這些內容從來源語言,例如,納瓦特爾語翻譯成目的語言,例如,,同時保持學術嚴謹性嗎?在此處粘貼您的文本]

 I’m integrating a passage for my research on [specific topic, e.g., “Mesoamerican civilizations”]. Could you assist in translating this content from [source language, e.g., “Nahuatl”] to [target language, e.g., “English”] while preserving academic rigor: [paste your text here]?

 

3. 扮演我的翻譯助手  我有這段用[來源語言,例如,法語’]寫的關於主題,例如,歐洲歷史的文字:在此處粘貼您的文本。你能將其渲染成目的語言,例如,英語,同時保持學術完整性嗎? 

Act as my translation assistant. I have this passage in [source language, e.g., ‘French’] about [topic, e.g., ‘European history’]: [paste your text here]. Can you render it in [target language, e.g., ‘English’] while maintaining academic integrity?

沒有留言: