2024年7月15日 星期一

學術論文寫作ChatGPT提示詞之十一:論文陳述

1. 幫我完善這個論文陳述,使其更清晰和有影響力:在此處粘貼您的論文陳述

Help me refine this thesis statement for clarity and impact: [paste your thesis statement here].

 

2. 這是我關於[特定主題]的論文的初稿論文陳述:粘貼您的論文陳述。如何使其更有吸引力? 

Here’s a draft thesis statement for my paper on [specific topic]: [paste your thesis statement]. How can it be made more compelling?

 

3. 我正在為我關於特定主題,例如,加密貨幣採用的研究草擬一份陳述,在特定地區,例如,歐洲市場的背景下。這是我的嘗試:粘貼您的論文陳述。有什麼改進的建議嗎?

I’m drafting a statement for my research on [specific topic, e.g., “cryptocurrency adoption”] in the context of [specific region, e.g., “European markets”]. Here’s my attempt: [paste your thesis statement]. Any suggestions for enhancement? 

 

4. 扮演我的論文顧問  我正在構思一個關於主題,例如,金融中的區塊鏈的聲明。這是我的草稿:粘貼您的論文陳述。如何進一步打磨它? 

Act as my thesis advisor. I’m shaping a statement on [topic, e.g., ‘blockchain in finance’]. Here’s my draft: [paste your thesis statement]. How might it be honed further?

沒有留言: